top of page

Ehdot & Käytännöt

1. Asiakas

Verkkokaupan Roseance Oy:n (jatkossa viitataan verkkokauppaan) omistaja on 3399590-5, sijaitsee Vantaalla, Suomessa.

 

Verkkokaupan asiakkaita voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt.

 

Näitä ehtoja sovelletaan verkkokaupan ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä " Asiakas ") välisessä liikesuhteessa, johon sovelletaan myös Suomen ja EU:n kuluttajakauppaa, markkinointia ja mainontaa koskevaa lainsäädäntöä.

 

Verkkokaupan tarjoamiin palveluihin ja tuotteisiin sovelletaan myös kunkin palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Verkkokaupalla on oikeus päivittää näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja, jotka ovat luettavissa verkkokaupan verkkosivuilla.

 

2. Asiakaspalvelu ja tietosuoja

Asiakas on velvollinen luomaan tilaamista varten asiakastilin, jolle asiakas tallentaa täydet yhteystiedot. Asiakkailta vaaditaan nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

 

Asiakkaiden tiedot tallennetaan verkkokaupan asiakasrekisteriin, jossa tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Lisäksi verkkokaupalla ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yrityksillä on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuihin tarkoituksiin sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.

 

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä täällä. Asiakas voi tarkistaa itseään koskevat tiedot asiakastilinsä kautta ja halutessaan kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin.

 

Verkkokaupan verkkosivujen turvallisuutta valvotaan teknisesti, esimerkiksi hakkerointi yrityksiltä, automatisoiduilta siirroilta ja tiedusteluilta. Sopimusehtojen vastaisesta toiminnasta ilmoitetaan valvontaviranomaiselle. Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa kauppa, jos asiakas ei ole toiminut yleisesti hyväksyttyjen menettelytapojen mukaisesti ja esimerkiksi käyttää tilauksen yhteydessä automaattisia työkaluja (botteja/skriptejä). Lisäksi verkkokauppa varaa oikeuden olla myymättä tuotteita jälleenmyyntiin tai jos verkkokaupan vaatimukset sitä edellyttävät.

 

3. Tuotteen valinta

Saatavuustiedot perustuvat maahantuojien ja valmistajien ilmoittamiin toimitusaikoihin. Verkkokauppa tai sen käyttämät toimittajat eivät vastaa niiden vaikutuspiirin ulkopuolella olevista odottamattomista muutoksista johtuvista viivästyksistä, eikä verkkokauppa takaa tilattujen tuotteiden toimittamista, joita ei voida toimittaa välittömästi.

 

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista vahingoista. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella oleva odottamaton seikka tai olosuhteiden muutos. Verkkokauppa ilmoittaa asiakkaalle viipymättä ylivoimaisesta esteestä.

 

Verkkokauppa pidättää oikeuden rajoittaa tiettyjen tuotteiden myyntiä. Tuotteiden ikärajoja noudatetaan lain mukaisesti. K18-tuotteiden tilaaminen edellyttää syntymäajan ilmoittamista verkkokauppaan.

 

4. Toimitus

Tuotteet voi tilata joko kuljetuspalvelun mukana tai noudettavissa verkkokaupan toimistoista. Toimipisteistä noudettavat tilaukset on varattu asiakkaalle seitsemän päivän ajan, ellei toisin ilmoiteta.

 

Periaatteessa, yhden tilauksen tuotteet toimitetaan kerralla. Useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään tarvittaessa useassa paketissa, joten on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät tule perille yhtä aikaa.

 

Jos kaikkia tilauksen tuotteita ei voida toimittaa heti, asiakas voi pyytää tilauksen jakamista, jolloin puuttuvat tuotteet siirretään uuteen tilaukseen. Tilauksen jakamisen seurauksena luodun uuden tilauksen toimittamisesta veloitetaan lisämaksu. Verkkokauppa pidättää kuitenkin oikeuden jakaa tilaukset yksipuolisesti, jolloin uuden tilauksen lähettäminen on maksutonta.

 

Verkkokauppa tarjoaa mahdollisuuden tilata lisäpalveluita tiettyjen tuotteiden kanssa tai niiden yhteydessä, kuten asennuspalveluita tai elinkaaripalveluita. Asiakkaan tulee tarkistaa etukäteen palvelun sisältö ja laajuus sekä varmistaa, että tarvittavat valmistelut ja toimenpiteet on tehty palvelun suorittamiseksi.

 

Asennuspalveluissa asennuspaikan olosuhteet ovat asiakkaan vastuulla.

 

  • Toimitetun laitteen tulee mahtua sille suunniteltuun paikkaan ja asennuspaikalle on oltava esteetön pääsy.

  • Asiakas vastaa asunnon lattian ja seinien sekä muiden asunnon osien suojaamisesta.

  • Astianpesukonetta tai muuta veteen kytkettyä laitetta ei saa asentaa kuivaan tilaan, jossa ei ole turva-allasta.

  • Jos asennusta ei voida suorittaa verkkokaupasta riippumattomista syistä, asennus hintaa ei palauteta.

 

Varmista elinkaari palveluissa, että palautettavista laitteista on poistettu asianmukaisesti kaikki tieto, jotta se ei sisällä sinua koskevia tietoja tai tiedostoja.

 

5. Hinnoittelu ja maksutavat

Hinnat sisältävät ALV:n, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin mainita. Verkkokauppa pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, jos tuote on myyty väärään hintaan hinnoitteluvirheen, järjestelmän tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.

 

Hinnat tarkistetaan käsittelyn yhteydessä. Kun hinta laskee, hinnat mukautetaan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Jos hinta nousee ennen tilauksen käsittelyä, tuote myydään tilaushetken hinnalla.

 

Ajantasaiset tiedot käytettävissä olevista maksutavoista löytyvät verkkokaupan verkkosivuilta. Luotettavat maksutavat voivat olla myös muiden sopimusehtojen alaisia, esimerkiksi luottokelpoisuuden tarkastamiseen liittyviä. Tarkemmat kuvaukset luotosta ja luotonantajan tiedot löytyvät lain edellyttämästi ostoskorista.

 

6. Palautus

Verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 30 päivän palautusoikeuden. Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse asiakaspalautuksena tai suoraan myymälöiden palvelupisteisiin. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.

 

Mikäli palautat jo toimitetun toimituksen tai lähetystä ei voida toimittaa verkkokaupasta riippumattomasta syystä (esim. väärä puhelinnumero tai toimitusosoite), emme palauta toimitus-, kuljetus- tai asennuskuluja tai lisäpalveluista aiheutuneita kustannuksia. Asiakas vastaa myös niiden tuotteiden palautus kustannuksista, jotka painonsa tai koonsa vuoksi vaativat erillisen kuljetuksen (mitat yli 100 x 60 x 60 cm, piano yli 25 kg). Noutamattomien lähetysten (toimiston palautusten) toimituskuluja ei hyvitetä.

 

Asiakkaan on palautettaessa esitettävä ostokuitti, kuitti tai muu todiste ostopaikasta ja -ajasta. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää huolellisesti kaikki asiakkaan palautukseen liittyvät asiakirjat, kunnes hän on saanut verkkokaupasta tiedon palautuksen vastaanottamisesta.

 

Lain mukaan asiakas on vastuussa arvon alenemisesta, jos tuote on otettu käyttöön. Asiakkaan tulee huolehtia tuotteesta ja sen mukana olevista lisävarusteista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, kunnes hän on päättänyt pitää tuotteen.

 

Verkkokauppa hyvittää palautetut tuotteet vastaanotettujen palvelujen osalta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa palautettujen tuotteiden saapumisesta tai kunnes asiakas on todistetusti lähettänyt tuotteet takaisin. Palautus tapahtuu sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei hyvityksen yhteydessä ole nimenomaisesti sovittu jostain muusta.

 

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaan esimerkiksi seuraavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta:

 

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla suljetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta tuotteen pakkauksen avaamisen jälkeen.

 

  • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuotetta ei voi luonteensa vuoksi palauttaa myyntiin. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, parranajokoneet, ihokarvojen trimmerit ja nenä-/korvakarvojen trimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kodin parturivälineet, sähköhammasharjat ja suuhygieniavälineet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkometrit, kuulokkeet ja handsfree-laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat lasten ja lemmikkien hoitotuotteet.

 

Kuluttajansuojalain mukaan rekisteröidyillä ajoneuvoilla, palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole peruuttamisoikeutta, jos palvelu on suoritettu kokonaan tai digitaalisen sisällön sähköinen toimitus on alkanut sen jälkeen, kun olet antanut suostumuksesi toimituksen aloittamiseen ja jos peruuttamisoikeuden puuttumisesta on ilmoitettu etukäteen.

 

7. Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalain mukaista myyjän tuottamusvastuuta. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöä. Takuuaika on ilmoitettu ostokuitissa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeesta, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan ilmoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa vain tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Viallisia outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan uuteen normaalihintaiseen tuotteeseen.

 

Arvioitu palveluaika on noin 10-20 arkipäivää. Huoltoon toimitettuja tuotteita säilytetään kolme kuukautta sen jälkeen, kun asiakkaalle on toimitettu ilmoitus huollon/töiden valmistumisesta. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

 

Verkkokauppa ei vastaa ostajan aiheuttamista vahingoista. Takuun ulkopuoliset kustannukset ja selvästi perusteettoman huoltokäynnin kulut voidaan laskuttaa kokonaisuudessaan asiakkaalta.

 

Verkkokauppa ei takaa, että kolmannen osapuolen ohjelmistot tai digitaaliset elementit ovat saatavilla tuotteen koko elinkaaren ajan. Lisäksi ostamalla tuotteen asiakas hyväksyy nimenomaisesti, että verkkokauppa ei tiedota mahdollisista ohjelmisto- tai muista sisältö- tai palvelupäivityksistä, eikä toimita niitä kuluttajille kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla.

 

Verkkokauppa ei vastaa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista, koska asiakas kantaa riskin. Varmuuskopio on ostajan vastuulla, ja se tulee aina tehdä ennen huoltoprosessia.

 

8. Riitojen ratkaisu

Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyydet, mutta jos osapuolten välillä ei päästä sopimukseen, kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta johtuvat erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajalla on myös mahdollisuus käyttää Euroopan komission ylläpitämää online-riitojenratkaisufoorumia. Nämä menettelyt ovat kirjallisia

 

Asianajopalkkioita ei palauteta, koska kuluttajaneuvonta- ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa maksutonta apua riitojen ratkaisemiseen.

 

Asiakas voi nostaa verkkokauppaa vastaan kanteen sopimusvelkasuhteesta johtuvista riita-asioista joko Helsingin käräjäoikeudessa tai vakituisen asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.

Payment Methods

maksutavat

  • Osta nyt, maksa myöhemmin: Klarna

  • Suomalaiset pankkimaksut: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki

  • Korttimaksut: Visa / MasterCard

bottom of page